Ik ben een slecht verliezer en Lvb.net zit vol negatievelingen

Voilà, ’t is eruit. Dit zondagochtendhumeur van me moest wel leiden tot een verzuurde blogpost.

Kijk, ik bén een slecht verliezer. Ik had een slogan (2 zelfs) ingediend voor LVB’s slagzinnenwedstrijd. Want ik wou per se die Ipod, mijn Zen Creative heeft zijn beste tijd gehad.

En dus stonden 2 inzendingen van mij in het nominatielijstje. Nu, het eigenlijke lijstje is eigenlijk al weg, maar je vindt het nog in de Google cache, en mijn inzendingen staan helemaal bovenaan, op nr 1 en 2:

Bovenste 5 slogans op het nominatielijstje

Ik geef toe, niet de meest briljante en snedige reclameslogan die ik ooit heb bedacht, maar het kon er nog wel mee door, als je zo even door de rest heen leest. En wat blijkt nu bij de uitslag? Wel, ik heb evenveel voor-stemmers als de winnaar (13 dus, zie bovenaan de lijst). Eigenlijk had ik nog het hoogste aantal stemmen van allemaal, namelijk 45 – maar dat waren dus 13 voor-stemmers en 32 tegen-stemmers, wat me met een negatieve score op plaats 108 van de 114 doet belanden:

Laagste inzendingen taglines wedstrijd

En nee, ik kan dus niet tegen mijn verlies. Want natuurlijk ligt het niet aan die lamme slogan van mij! Kijk, het zit zo: LVB.net zit gewoon vol negatievelingen! Mensen met een permanent zondagochtendhumeur, die er genot in scheppen om slogans lekker af te keuren. Mensen die overal tegen zijn.

Dus alles wat bovenaan de lijst stond, kreeg de volle lading verzuurde tegenstemmers over zich heen: de 5 eerste op de nominatielijst (eerste screenshot) staan systematisch onderaan op de uitslag (2de screenshot*). Telkens met tussen de 20 en de 35 tegenstemmen.

De winnaars? Dat zijn inzendingen die ergens veiligjes halverwege of tegen het einde aan stonden. Waar de negativo’s niet geraakt waren, moe van het “tegen” klikken. Terwijl de ja-klikkers blijkbaar wel systematisch de lijst afwerkten. Alles wat ze onderaan de lijst konden waarderen, dat staat dus nu bovenaan de uitslag. Ook al halen ze amper tussen de 12 en de 15 stemmen.

En kijk, dan toch nog een leuke gedachte om de zondag mee in te zetten: positivo’s zijn misschien wel met minder, maar hebben een groter uithoudingsvermogen.

* enkel genomineerde nr. 4, de “blog always under construction” had 24 tegenstemmen, maar ook nog 12 voor, en eindigde op 97, net niet helemaal onderaan

Dit bericht werd geplaatst in ipod, lvb, lvb.net, negatievelingen, negativisme, P, positievelingen, positivo's, slogans, taglines, tegen stemmen, tegenstemmers, uitslag, verzuring, voor stemmen, voorstemmers, wedstrijd, zen creative. Bookmark de permalink .

6 reacties op Ik ben een slecht verliezer en Lvb.net zit vol negatievelingen

  1. Depechie zegt:

    Hmm ik moet zeggen dat er wel iets van een waarheid inzit !
    Mij werd het ook ‘genoeg’ toen ik bijna in de helft was, om dan nog de rest van de lijst af te werken ! ( zeker omdat ik niet te zien kreeg op welke ik al wel of nog niet had gestemd )

    Maar om nu te zeggen dat ik een negatieveling ben… dat gaat wel een beetje tever ( hoewel ik voor uw 2 inzendingen op tegen heb gedrukt 😉 ) !

    De stemronde was een beetje te lastig dus… misschien beter iets van : Geef uw eigen top 3 ofzo ?

  2. hidh zegt:

    Waarmee maar weer eens bewezen is wat voor enorme invloed de keuze van het soort kiessysteem (of zelfs de wijze waarop de kandidatenlijst wordt aangeboden) heeft op de uitslag van een verkiezing… Stel bv dat er niet “tegen” gestemd had kunnen worden maar alleen “voor”: je zou op een gedeelde eerste plaats geëindigd zijn.

    Merkwaardig (op zijn minst) aan het door LVB gekozen kiessysteem is dat het negatievelingen iets te zeggen geeft over de positieve voorkeur van anderen, in plaats van gewoon ieder voor zich een voorkeur te laten kenbaar maken. Negatievelingen hebben daarmee feitelijk een stem meer dan positievelingen: het principe van ‘one man, one vote’ wordt geschonden. Niet erg liberaal, volgens mij. Enfin, dat is LVB dan ook niet… 😉

  3. Elke zegt:

    Inderdaad, die redenering maakte ik dus ook (nadat ik een keer of 20 plichtsbewust ‘voor’ of ‘tegen’ had gestemd).
    Je zou waarschijnlijk in mijn top 10 gestaan hebben, maar niet in mijn top 3.
    Maar moge het een troost wezen: ik zal wat vaker op je blog komen kijken, dan heb je een lezer meer, da’s ook al iets hé! En misschien, als je de Kerstman (of mevrouw Kerstman) eens heel lief in de ogen kijkt, dat je zo’n iPod wel onder de boom kan vinden?

  4. pieterr zegt:

    Hurray!
    Ik ga dat eens proberen, met die ogen!

  5. joen zegt:

    Natuurlijk is het wel een kutslogan, die van jou 🙂

Geef een reactie

