Gelukkige West- en Oost-Vlaamse Feestdag!

Ja, zelfs onze dierbare broeders uit Zeeuws-Vlaanderen hebben wat mij betreft een vrije dag verdiend…

Maar niet die perfide Brabanders en (dus) Antwerpenaars, want die waren fout in de oorlog! En die berekenende Limburgers… die kwamen te laat!

Dit bericht werd geplaatst in 11 juli, geschiedenis, Gulden Sporen, Guldensporen, P, Vlaanderen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Gelukkige West- en Oost-Vlaamse Feestdag!

  1. PvC zegt:

    Merci, Pieterr, het deed deugd ons nog es in onze geschiedenis onder te dompelen. Ik ben daar zo door gefascineerd (mijn echte naam klinkt trouwens als kom ik letterlijk uit de middeleeuwen gewandeld). En hoewel de Guldensporenslag maar een mini-stipje in de Europese geschiedenis betekent (2 jaar later waren we quasi al onze rechten weer kwijt), toch was het een der eerste keren dat voetvolk de strijd won.
    Zelf ben ik een begenadigd ruiter. Als ik door de bossen in Vlaanderen rijd, voel ik me vaak herbronnen in de fantastische middeleeuwen. M’n fantasie durft dan wel es op hol te slaan (gelukkig niet m’n paard) en dat, beste Pieterr, is een zààààààààlig gevoel.

  2. pieterr zegt:

    Oei PvC, een middeleeuwse naam en toch zo’n plastieken initialen…
    Wist je dat er mensen deze blog vinden door te zoeken op pvc sex?

  3. PvC zegt:

    tja, het is een associatie die vaak gemaakt wordt hé. Ieder z’n kleine perversies :-))

  4. hidh zegt:

    Niet zo vreemd toch, die combinatie middeleeuwen en plastiek – ik had vroeger ook een plastieken ridderzwaard… (dat door mijn nog kleinere zusje in een boze bui overigens ook wel eens “pauw!” als vuurwapen is ingezet)

  5. PvC zegt:

    PvC staat natuurlijk voor het paard van Calligula, en die jongen kon ook weg met het ‘zwaard’ hé.

  6. PvC zegt:

    ben es gaan googelen en inderdaad, ik word serieus in verband gebracht met de zwoelere dingen des levens. Maar ook met Club Brugge. Zou daar dan een oorzakelijk verband tussen bestaan?

  7. hidh zegt:

    Overigens – Limburgers die te laat komen…? Denk nie dat dat opzet was hoor…

  8. PvC zegt:

    Ze zullen wel zingend door het land getrokken zijn 🙂

  9. PvC zegt:

    Zeg Pieterr en Hidh, hoeveel keer moet ik een vunzig woord (en welk woord willen jullie dan) in m’n teksten vermelden om jullie aantal hits te laten exploderen?

Plaats een reactie