Geachte heer, ik ben de zoon van de president van Nigeria

Ze bestaan dus écht, de mannen achter de faxen en de emails:

Vorig jaar maakten de beruchte ,,Nigeriaanse brievenschrijvers” 51 miljoen euro buit bij Belgische slachtoffers. De Gentse bedrijfsleider Roger D. is een van hen. Hij verloor 208.000 euro en zag zijn transportfirma op de fles gaan. ,,Mensen vragen zich af hoe ik zo dom kon zijn. Maar ze beseffen niet dat dit om de grootste fraude ter wereld gaat.”

Je zal maar een zakenman van ginder zijn… Een maand of zes geleden zat ik er naast één op de trein vanuit Amsterdam. Hij kwam vers van Schiphol, en ging business deals zoeken in Antwerpen. Of ik geen “used car dealers” kende? Helaas, ik kon hem niet helpen, en evenmin konden de andere mensen die hij aansprak. De combinatie van zijn het land en het beroep met de meest bedenkelijke reputatie was er iets te veel aan… In het beste geval kreeg hij een bulderlach, meestal maakten de mensen zich zo snel mogelijk uit de voeten. Ik heb nog altijd zijn kaartje, ik mocht altijd contact opnemen voor “business opportunities”.

Een landgenoot van hem die wél meer dan succesvol is, is Dare Obasanjo. Deze kerel is bedenker van een heel aantal technische vernieuwingen in web site ontwikkeling, schrijver van een gratis softwareprogramma waarmee je (o.a.) blogs kan volgen, en verantwoordelijk bij Microsoft voor een belangrijk deel van de infrastructuur achter (Msn/Windows Live) Messenger – hij heeft dan ook een eigen Windows Live Space.

Daarnaast is de man ook nog eens zoon van de president van Nigeria, en vorig jaar had hij dan ook een babbel met Bill Gates voor die met zijn liefdadigheidsfonds op tour ging door Afrika. Waarnemers vragen zich nog altijd af hoe de volgende mail ooit door de spamfilters bij Microsoft is geraakt…

Dear Mister Gates,

I am the son of the president of Nigeria…

Dit bericht werd geplaatst in Bill and Melinda Gates Foundation, Bill Gates, Dare Obasanjo, Het Nieuwsblad, Live Messenger, Messenger, microsoft, Msn Messenger, Nigeria, Nigerian Scam, P, Windows Live Messenger. Bookmark de permalink .

4 reacties op Geachte heer, ik ben de zoon van de president van Nigeria

  1. stijn zegt:

    Maanzand heeft ooit een bijzonder goed relaas geschreven van zijn contacten met van die Nigeriaanse types, een verhaal dat ik met veel plezer het gelezen.

    http://maanzand.com/post/mobutu

  2. pieterr zegt:

    Hey merci!
    Ik heb dat ook ooit zitten lezen toen maar was vergeten waar ergens, hilarisch inderdaad!

  3. Pingback: Greeting from China « Om ter saaist

  4. pieterr zegt:

    Blijkbaar opereren ze vanuit misdaadhoofdstad Den Haag 🙂 !

Plaats een reactie