Wup Wolland Wup (ook voor Marokkanen)!

In België blijf ik er zo goed als gespaard van, maar in het weekend in Nederland is er geen ontkomen aan: de voetbalgekte.

Gisteren een wedstrijd tussen wit-geshirte Fussballhasser en oranje-geshirte Fussballliebhaber bij de zwemclub, vandaag mijn zuur-verdiende Wuppies met mijn leven moeten verdedigen – ik wil ze houden voor mijn neefjes, al vrees ik dat ze niet zo goed zullen begrijpen waarom Nederlandse kinderen er mensen voor molesteren aan de uitgang van de Albert Heyn.

Maar ach, het heeft ook zijn goeie kant: nation-building .

Het Albert Heyn-allochtoontje gezien in de spot hierboven gezien? Een vaste waarde in alle AH-spots, en de personificatie van de gekleurde rekkenvullertjes die je in de warenhuizen overal in de Randstad ziet.

En ook Knuffelmarokkaan Ali B scoort, met zijn ode aan Nederlands moderne heilige André Hazes:

De medespelers in die clip ken je dan misschien weer van de film en de TV-serie “Shouf Shouf Habibi”, waarin de draak wordt gestoken met het concept van de “kutmarokkaantjes”:

Whatever de uitslag dus van je Mocro-test, iedereen houdt van Oranje!

Dit bericht werd geplaatst in albert heijn, Ali B, AliB, filmpje, Nederland, P, voetbal, wuppies, Youtube. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie