Schande! Vlaams topmodel Louise Maselis ondertiteld in Nederland!

Louise Maselis ondertiteld (screenshot)Andermaal schande! Niet alleen smeren die jaloerse Nederlanders dat meisje aan dat ze te mager zou zijn, er wordt ook nog eens geïnsinueerd dat ze onverstaanbaar is!

(Ter volledigheid: hieronder nog het volledige Laatste Show Fragment:)

Dit bericht werd geplaatst in P en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Schande! Vlaams topmodel Louise Maselis ondertiteld in Nederland!

  1. Pingback: Grappige maar trieste neerlandici « Sereniteit

  2. hidh zegt:

    Zou Sereniteit (reacties op deze blog zijn gesloten) ook weten wat een stroman is?

    Het ondertitelen van Vlamingen in Nederland – en omgekeerd – is in 99.9% van de gevallen onnodig en beledigend. Tests bewijzen het (re: de niet-ondertitelde TV in Engels- en Duitstalige landen). Dat was het punt.

    (cetero censeo dat het onderscheid taal/dialekt politiek is en niets anders)

  3. hidh zegt:

    Kijk, het is ook niet alsof Nederlanders zelf mekaar altijd verstaan als ze uit verschillende landsdelen komen… 😉

    (maar dat is nog geen reden om dan maar alles te ondertitelen)

  4. treiner zegt:

    nederlands zijn inderdaad niet altijd te verstaan
    vooral hun manier van doen 🙂

  5. oker zegt:

    Ach altijd weer die zever over ondertitelen. Dit is alleen een hot item in Belgie waar de West-Vlamingen zich dan weer beledigd voelen. Ik zie het niet als een trap omlaag, maar als een nuchtere, pragmatische keuze.

  6. René zegt:

    Ben het van harte met jullie eens. Ondertitelen is meestal overbodig en irritant, zowel in Nederland als België. De BBC gaat Amerikaanse series en films toch ook niet ondertitelen. En ook de Duitse tv maakt zich daaraan niet schuldig bij een Oostenrijkse aflevering van Tatort.

  7. svanhasselt zegt:

    Oek bin veur andertoeteling. Vaar eideroen!

  8. khgf zegt:

    Ze kunnen haar naam niet eens tegoei uitspreken: tis MasEEElis en niet MAAselis.
    oke ze is lang en mager, maar zou jij het leuk vindn om altijd een kop of 2 boven iedereen uit te steken om altijd nagekeken te worden alsof je een eetprobleem hebt? wees niet zo jaloers zou ik zeggen en gun haar de spotlights. dan wordt ze toch ook eens positief nagekeken. ze heeft trouwens ook een heel mooi gezicht en dat speelt OOK mee als ze een topmodel uitkiezen. geloof et of niet.
    Louise heeft zelf al vaak gezegd dat ze geen anorexia heeft en ik kan dat bevestigen. ik ken haar al enkele jaren en ik heb louise altijd gekend als lang en mager en JA ze eet VEEL.
    en ze is trouwens erg sympathiek en ze heeft uitstraling. dat maakt haar mooi. het gaat niet enkel om haar lichaam, geloof me.

  9. Bla zegt:

    Ik vond de ondertiteling ook onnodig, maar dat wordt toch ook op de Vlaamse televisie gedaan (kan het me bv van Baantjer herinneren), heb het afgelopen jaar in de VS gewoond en daar werden sommige Britse programma’s ook ondertiteld.

  10. Patricia zegt:

    Ze is toch ook te mager¬¬
    ‘ze houd haar buik in’ tjah zal best, maar je ziet t niet alleen aan de buik.
    maar goed.. ik zal wel een ‘domme hollander’ zijn.

    * proud to be dutch:D*

  11. Kemi Oliha zegt:

    De nederlanders weer!
    die ondertittels gaat er al over maar het anorexia gedeelte gaat er over.
    ik zit met louise maselis op school, ja ze is mager maar ze heeft geen eetstoornis.
    ze eet goed en voor zover ik weet geeft ze ook niet over sommige mensen blijven gewoon mager.
    IS DAT ZO MOELIJK TE ACEPTEREN ???

  12. Emilia zegt:

    Ik ken Louise, ik zit met haar in de klas
    Echt kinderachtig over zo iets zitten kibbelen..
    Kan Louise er aandoen da de Nederlanders anders praten dan wij?
    Da heeft echt niks met Louise te maken volgens mij!!
    Gewoon die verstaan haar anders ni net zoals wij Chinees ni kunnen verstaan!
    Da’s toch ni zo’n schande..
    Maakt helemaal ni uit!
    Ik vind het vele ZIELIGER da mensen maar zagen over hoe mager ze is!!
    Louise, ge zijt een super meid

  13. Ella Guru zegt:

    Ach… de ondertiteling kan me niet zo schelen. De kritiek op het meisje wel.

    Akkoord, er zijn veel meisjes die ongezond leven in de modellenwereld. Maar er zijn evenveel meisjes die gewoon van nature zo mager zijn.

    Tot mijn 18de had ik een BMI van 16-17. Veel last gehad met leraars die mijn ouders ten onrechte aanspraken over anorexia.
    Ter informatie: ik nam 8 boterhammen mee naar school in die tijd en at 4x per dag.

    Nu ben ik nog altijd aan de smalle kant, maar technisch gezien niet meer te mager. Dat knokige gaat er wel uit met de jaren…

  14. marie zegt:

    Dat heet dialect. En het is logisch dat ze er ondertiteling onderzetten omdat het dialect natuurlijk afwijkt van de standaardtaal. Excuus maar dat doen de Vlamingen ook, dus er is geen reden om de Nederlanders er de schuld van te geven of ze wel of niet verstaanbaar is.

  15. ANS zegt:

    Wat een bullshit allemaal, die ondertiteling boeit me niet die lees ik toch niet. Versta haar prima, alleen laat haar in haar waarde! Mocht ze al anorexia hebben dan ligt dat nog bij haar, ik zelf denk dat ze het niet heeft. Ze is nog jong en er zijn zoveel meisjes van nature mager. Ik zelf ook en weet hoe irritant het is als mensen een oordeel over je hebben terwijl ze je niet eens kennen!!

    • Anoniem zegt:

      ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
      mensen plakken zo snel de naam anorexia-geval op u terwijl je perfect gezond en van nature (redelijk)mager bent!

  16. Steffi zegt:

    Het is toch goed dat de media controleert of de regels die men vastgelegd heeft inderdaad nageleefd worden of niet.

    Ik ben er zeker van dat het grootste deel van jullie hier gechoqueerd waren toen een tijd geleden al die beelden van die graatmagere meisjes vertoond worden. Daarentegen vind ik het niet kunnen dat ze zich op 1 meisje en 1 modellenbureau stortten en met de grond gelijk maken.

    Elite heeft inderdaad de fout gemaakt om zo openlijk voor een te jong en mager meisje te kiezen. Hoe kan een meisje van 15 jaar en maar amper maatje 34 nu representatief zijn voor vrouwen met brede heupen en gem. maat 38-42 vraag ik mij dan af?

    Veel meisjes dromen van een modellencarriere en Louise blijkbaar ook, ze heeft een heel mooi gezicht en waagde haar kans, wat heeft ze dan fout gedaan vraag ik mij af?

    Ivm de ondertiteling, waar maakt iedereen zich druk over? Ik vind dat ze wel duidelijk praat, maar heel zachtjes en niet heel vlot. Als dat makkelijker is voor de Nederlanders, waarom daar dan moeilijk over doen?

  17. Anoniem zegt:

    Ik persoonlijk ben ook tegen modellen met eetstoorinissen MAAR er is een verschil tussen erg mager zijn (van nature) en effectief een eetstoornis hebben.

    Ikzelf ben ook mager, maar ik ben al heel mijn leven zo! Ik eet veel en voldoende, en in het verleden werd er vaak gefluisterd op school dat ik anorexia had ofzo maar dat was helemaal niet.

    Dat komt echt hard aan, je zelfvertrouwen zakt enorm maar het frustrerende is dat je gewoon niets kan doen aan uw aanleg.

    Als je moest zien wat ik allemaal kan eten en totaal niet veel bijkom.
    Ik begin dit meer een meer als een voordeel te beschouwen want veel van mijn vriendinnen moeten op dieet na de feestdagen of voelen zich schuldig als ze wat chips of snoep eten (terwijl ze zelf niet zo erg dik zijn) dus zij zijn eigenlijk méér met hun gewicht bezig.
    Terwijl ik lekker kan snoepen zoveel ik wil en nooit zorgen hoef te maken over “oh nee straks weer 2 kilo erbij”, het blijft beperkt tot een paar 100 of 200 grammetjes

    Als mensen met overgewicht, die beschuldigd worden van te veel en te ongezond te eten, vertellen dat “dat in de familie zit”, erfelijk is, veranderen plotseling mensen hun visie naar “Oh ja, die kan er niet aandoen”
    Terwijl het net hetzelfde is bij mensen met zogezegd ondergewicht.
    Hier kan je ook een aanleg voor hebben hoor.

    Dus ik vind dat men moet stoppen met op mager mensen direct de stempel “alweer-anorexia-geval” te drukken, ik ken haar al verschillende jaren en bij mijn weten heeft ze géén anorexia.

  18. Greet zegt:

    Ik vind het echt superbelachelijk! Heel de reportage, want Louise zit bij mij op school en die heeft echt GEEN anorexia!

  19. jaja zegt:

    Kutholanders!!!!!!!!!!

Geef een reactie

