Straks ook verbod op rechtse oorbel voor Gents overheidspersoneel?

Berichtgeving bij De Standaard, De Morgen, VRTNieuws.net.
Opinie bij Monkey Troubles, Blog.zog.org, Huug en Druug, Els Van Eeckhaut, Kapingamarangi en een oproep bij Alles over Gent.

Hoofddoek.  Mooie foto van GentblogtRechtse oorring

(dank aan model en fotograaf van mooie foto bij Gentblogt)

Dit bericht werd geplaatst in Christophe Peeters, dienstverlening, Gent, Gentse gemeenteraad, hoofddoek, hoofddoeken, hoofddoekenverbod, Mathias De Clercq, neutraliteit, overheid, P, pluralisme, verbod, VLD schepenen, vrijheid. Bookmark de permalink .

5 reacties op Straks ook verbod op rechtse oorbel voor Gents overheidspersoneel?

  1. Benjamin zegt:

    Toch een bedenking. Toen Antwerpen hetzelfde deed, kwam er protest, maar was niemand echt verrast. Maar nu Gent religieuze symbolen bij ambtenaren verbiedt, vergaat plots de wereld.

    Misschien tijd om clichés over per definitie ‘rechts’ Anntwerpen en per definitie ‘links’ Gent overboord te gooien?

  2. hidh zegt:

    Interessant – Antwerpen had ik inderdaad gemist.

    Blijft staan dat het een merkwaardig onliberale maatregel is, geboren uit kennelijk onbegrip van het principe van scheiding van kerk en staat. OpenVLD en Mathias stellen me wel teleur…

  3. Mick zegt:

    O MY GOD
    Weer een goed blog om in de rss te zetten.
    Ik was hier *tot mijn verbazing* nog niet geweest.

  4. GDB zegt:

    Hi.
    Ik was hier tot mijn verbazing nog niet geweest. Maar ik lij d dan ook aan dementia. Tralalala. Dementia is fijn. Ik vergeet graaaaaag stuff en alles en dinges.
    Aheum. Wat wilde ik nou typen?
    A ja, ze moeten doen als den Benny van de Kennedy’s: gewoon in hunnen bloten aan het loket zitten. Dan verdwijnen alle vooroordelen, net als mijn geheugen.
    Byyyyyeeeee!

  5. hidh zegt:

    Welkom Mick, insgelijks! (i.e. ik kende jullie blog ook nog niet)

    En gefeliciteerd! 😀

Geef een reactie

