Meer internetten, minder tijd voor vrienden en sex

Uit een enquête onder een duizendtal Amerikanen:

  • Meer dan de helft kan niet langer dan een paar dagen zonder internetconnectie
  • Een kwart gaf toe minder tijd door te brengen met vrienden (fysieke nabijheid, “face-time”)
  • Een vijfde spendeert minder tijd aan seks

Commentaren:

My take: internet (en mobiele telefoon) maken het net veel makkelijker om af te spreken en mensen te leren kennen buiten het keurslijf van verenigingen, of georganiseerd uitgaansleven om. Wat jullie?

Dit bericht werd geplaatst in internet, internetten, mensen leren kennen, online, online generatie, P, relaties, seks, sex, sociaal leven, sociaal netwerk, tijdsbesteding, uitgaan, vrienden. Bookmark de permalink .

3 reacties op Meer internetten, minder tijd voor vrienden en sex

  1. Benjamin zegt:

    Ik ga met beiden wel akkoord
    – JA, internet is part of my life. Op reis mis ik internet de eerste dag misschien, en als ik lang wegben na een tijdje ook. Ik ben een information addict.
    – ‘Vriendentijd’: is appelen en peren vergelijken. Ik ben 26 en in mijn pre-internetleven was ik meer gesloten (en jonger). Dus ook leeftijd is bij mij een factor.
    – Seks: niet te vergelijken: ik was jonger en liefloos.
    – Inderdaad, internet is networken, leve mijn blogs en de fora, en mail, en msn (al ben ik dat beu 😛 )
    – Backlash: who knows?

  2. Pingback: Internet: minder tijd voor vrienden en voor seks (en voor seksvriendjes?) « Ecce Homo

  3. Walter zegt:

    Ik was 25 toen het internet voor het eerst uit de muur kwam. De vrienden die ik via dat medium leerde kennen zaten altijd aan de andere kant van de wereld. Ik heb wel eens een mailtje gehad van iemand uit Turnhout. Die herinner ik me nu alleen nog als mijn eerste stalker.

    Ik kan niet zeggen dat internet veel invloed heeft gehad op mijn liefdes en/of seksleven. Mijn vriend was ook bij de allereerste internetgebruikers, lang voor we elkaar leerde kennen. Hij probeerde met zijn homepage hoger in de rangschikking te geraken, maar geraakte met geen geweld voorbij die “blote jongens”-site van een zekere jimmyfox…

    We waren al een hele tijd samen toen hij opeens op mijn oude cdr’s de BRONbestanden van jimmyfox tegenkwam. “Hey, da’s potverdekke die stoeme website die altijd op nummer één stond!! Hoe komde gij daar aan?? Gij zijt die jimmyfox ofwa!”. En daar ging het bestek. :-))))))

Geef een reactie

