“Waar is mijn melk” – passief-agressieve communicatie

Passief-agressieve communicatie:

Iedereen kent ze. Briefjes van gefrustreerde huisgenoten op koelkasten, post-its van taalkundige randdebielen op de koffiezet of kwaaie emails vol met uitroeptekens en hoofdletters. Het geschreven woord is blijkbaar voor veel mensen de beste manier om ongenoegen of frustraties te uiten, en dat levert meer dan eens hilarische boodschappen op.

Ik was het begrip al al één keer tegengekomen bij Michel V, die ook deze Passive agressive notes had opgemerkt. Dat was ook de inspiratie voor dit nieuw Nederlandstalig weblog:

… een ode aan de schreeuwerige post-it. Een encyclopedische verzameling van berichten vol opgekropte woede en onuitgesproken vraagstukken. Van Waar is mijn melk??!! tot Gelieve geen lichaamsdelen te kopiëren. Van Doe GODVERDOMME uw afwas ZELF! tot Wil iedereen wat midner fauten schrijven ajb???

Waar is mijn melk? is een project van Zezunja en Yuri Maanzand.

Waar is mijn melk?

Dit bericht werd geplaatst in boze briefjes, boze post-its, Maanzand.com, P, passief-agressief, passive-agressive, Waar is mijn melk, weblog, Yuri Maanzand, Zezunja. Bookmark de permalink .

2 reacties op “Waar is mijn melk” – passief-agressieve communicatie

  1. Pingback: Appelogen » Waar is mijn melk?

  2. Pingback: Pratende koelkastbewoners « Om ter saaist

Geef een reactie

