Het briefje van Freya

kattebelletje Freya Van Den Bossche

Ik begin toch een beetje te aarzelen. Misschien moet je straks enkel Caroline aankondigen. Ik stel voor dat we over mijn positie nog wat nadenken. Ik weet niet zeker of ik dat fractieleiderschap aankan, inhoudelijk en wat de combinatie met mijn kinderen betreft. Moet ook nog eens goed zien of frank en ik het eens kunnen raken. Dus liever nu Caroline, zonder mij. We zien nog wel, dan.

De tragiek. De partij heeft zwaar verloren, er moeten koppen rollen, en nieuwe gezichten zijn nodig om direct de breuk met het verleden te maken. Freya, belaagd minister van begroting, wil de kelk aan zich laten passeren, maar de topmannen in haar partij beslissen er anders over. Fractieleidster zal ze worden, die andere jonge vrouw, Caroline Gennez wordt voorzitster. En dan is het pijnlijk als het oorspronkelijk weigerbriefje in de handen van journalisten valt.

Politiek, niet makkelijk, maar O Zo menselijk.

Freya in onbezorgder tijden tijdens de campagne:

Dit bericht werd geplaatst in briefje, Caroline, Caroline Gennez, De Standaard, filmpje, fractieleider, fractieleidster, Freya, Freya Van den Bossche, Johan, Johan Vande Lanotte, Kamer, Kamer van volksvertegenwoordigers, kattebelletje, krant, minister van begroting, P, SP-A, SPA, Vande Lanotte, Vandelanotte, verkiezingen 2007, Youtube. Bookmark de permalink .

5 reacties op Het briefje van Freya

  1. Pingback: Freya Van den Bossche biecht op: “Niet klaar voor Kamer” « Ecce Homo

  2. hidh zegt:

    Arme Freya…
    The first rule of politics: Never leave a paper trail!

  3. Ecce Homo zegt:

    Net op Radio 1: ze zal geen fractieleidster zijn!

  4. Michael Bijnens zegt:

    Ik vind het toch wel een beetje typisch voor de komkommertijd na een verkiezing dat er zo uitvoerig over werd gesproken. Ook kan ik moeilijk begrijpen waarom Van den Bossche zo snel ten tonele werd gevoerd. Als er een partij is die tijd heeft is het wel de S.p.a.

Geef een reactie

