Spelletjes om slimmer te worden

Zei ik al dat ik hou van testjes? Dus voor deze denk- en geheugenspelletjes draai ik natuurlijk mijn hand niet om…

Helaas… daar waar mijn hele jeugd opvoeders en ouders mij hadden ingeprent hoe slim ik wel niet was, hier kom ik niet verder dan een magere middelmaat:

Lumos IQ test

Les Excuses sont faits pour s’en servir, dus:

  • het was tijdens een slaperige vrijdagmiddagpauze, dus geheugen en snelheid liet het een beetje afweten
  • ik ken niks van vogels en zeker geen Engelse namen ervan – geen enkele vogel gevonden dus in test 1
  • ik ken het numeriek keyboard niet vanbuiten, het was dus telkens over en weer kijken bij test 3

Troost: als ik dit soort van testjes blijf doen wordt ik er naar het schijnt slimmer van. Slimmer, dat definiëren we hier als: “meer punten halen op dit soort van testjes” 🙂

En nu jullie!

Update: en het klopt nog ook: 2de poging in de vooravond, waarbij ik door had dat je bij de eerste test niet naar de letters van de kwetterende vogels moest raden, maar wel de letter kiezen die een fractie van een seconde in beeld was verschenen :-). Mijn ouders en opvoeders hadden toch gelijk!

Lumos IQ test, poging 2

Dit bericht werd geplaatst in geheugen, goed opletten, hoofdrekenen, IQ, IQ-test, makkelijk onthouden, namen onthouden, onthouden, P, rekenen, snelheid, zelftest. Bookmark de permalink .

Een reactie op Spelletjes om slimmer te worden

  1. AatjeManon zegt:

    examentip:
    hey, misschien een update over verstand (zoals ik het zie:-) ). Het is niet als een spier dat je gaat laten zwellen door continue te oefenen . En ja, dit helpt een beetje. Maar onthou dat bodybuilders ook terug hun spieren verliezen als ze stoppen met dagelijkse oefeningen. Verstand is meer als een fiets die je gebruikt om van a naar b te geraken. En er zijn ongelooflijk veel trukjes om van je fiets een auto of een vliegtuig te maken. Kijk maar eens op deze site: http://www.neebisjaar.be
    En leer hoe je gemakkelijk ‘van buiten kan leren’ en ook leren ‘snellezen’.

    Je IQ zal van zelf wel volgen. EN ook je punten op het examen

Geef een reactie

