"De Rode Driehoek" campagne tegen extreem-rechts. Hoe het niet moet

Afgelopen september lanceerden de jongens en meisjes van de Humanistisch-Vrijzinnige Vereniging een campagnesite tegen extreem rechts – ik zou er nooit van gehoord hebben zonder de (late) links bij Blauridder en Tomzzz.

Niet te verwonderen. Laat die site nu een te-nen-krul-lend voorbeeld zijn van hoe het niet moet…

  • Mystery Meat Navigation: hoe moet ik nu mijn weg vinden in die site? Met de muis zeker? Ah, dat rode driehoekje beweegt! En ik wordt verondersteld elke vierkante inch van mijn scherm af te dweilen op zoek naar links? En als ik dan zo’n venster open krijg, hoe krijg ik dat weer dicht? Ah, d’r is daar een rode vierkantje waar ik moet op klikken?? Enz…
  • Hoe kan ik nu mijn online vriendjes en vriendinnetjes doorverwijzen naar de pagina met dié argumenten die ik nu het sterkst vindt?
    Euh, niet dus. Er is maar één pagina, de voorpagina. En dus moet ik voor mijn vriendjes en vriendinnetjes een handleiding op de mail zetten hoe ze binnen dat Flashgedrocht moeten navigeren naar wat ik ze wil tonen
  • Maar wacht, ik kan de argumenten toch gewoon copy-pasten?
    Noppes. Tot zelfs de adressen waar ik die pins kan krijgen, moet ik overtikken van op het scherm. Ja, zelfs de e-mail adressen! Dan maar screenshots doorsturen?
  • OK, OK, Flash heeft zijn nadelen Pieterr, maar het is toch wel snel en interactief en zo? En dus betere user experience dan die trage saaie html pagina’s?”
    Wel, dat hangt er maar van af wat je met die Flash doet hee. Je bezoekers dwingen om het gastenboek (het “Gouden Boek“) op een middeleeuwse manier te lezen is misschien niet de beste manier: zorgvuldig met de muis een bladtip vastnemen, muis ingedrukt houden, het blad omslaan.
    Verbaast het je dan dat mensen daar de helpdesk voor nodig hebben? Al iemand tegengekomen die verder dan het tweede blad is gekomen?

Bladeren door het Rode Driehoek-boek

Bij de Franstalige vrienden lees ik nu:

Dans la perspective des élections législatives du 10 juin prochain, Les Territoires de la Mémoire ont décidé de relancer la campagne de diffusion du Triangle Rouge qui a été initiée en 2006

Wel, wedden dat het goedkoper en beter kan? Dat je met een éénvoudige gratis WordPress blog, méér zal bereiken? Bouw geen duur oogverblindend uitstalraam maar geef de mensen iets waar ze met hun pollen in kunnen graaien. Maak de inhoud linkbaar, citeerbaar en kopieerbaar. Probeer de goodies niet krampachtig binnen het eigen site-je te houden, zet ze te grabbel op de uitgaansplekken van het internet en laat ze daar door iedereen naar (de eigen t)huis(pagina) meepakken!

Zaait en gij zult oogsten! Gaat en vermenigvuldigt!**

(** Dat zijn dinges uit de Bijbel, meisjes en jongens van het HVV, ik kan er ook niet aan doen dat ik een katholieke opvoeding mee sleep. But I think you got my point.)

Dit bericht werd geplaatst in blog, campagne, citeerbaarheid, extreem-rechts, extreemrechts, filmpje, flash, Humanistisch Verbond, Humanistisch-Vrijzinnige Vereniging, linkbaarheid, P, Rode Driehoek, Vlaams Belang, Vlaams Blok, webdesign, Wordpress, Youtube, zoekmachines. Bookmark de permalink .

5 reacties op "De Rode Driehoek" campagne tegen extreem-rechts. Hoe het niet moet

  1. luisindepels zegt:

    ik heb niets tegen die campange hoor! maar ik verschiet me daarnet een bult!!op mijn vodpod staat dat filmpje (laat het eropstaan zelf) van youtube. Maar ik heb het niet ge-add aan mijn vodpod maar iemand anders en uit onderzoek bleek dat jullie te zijn. Nu vraag ik me af hoe doen jullie dat? Omdat ik het raar iets vind hoor. stel dat ik op jullie blog een reclame filmpje van Vlaams Belang zet. Zouden jullie dat leuk vinden? Nu ik ben niet tegen dit initiatif hoor. Maar wens meer duidelijkheid. Je kan mailen als je wenst hoor.

  2. pieterr zegt:

    Beste Luisindepels,

    Ik schreeuw mijn onschuld uit!

    Ja, ik merk dat dat videootje plots ook in jouw lijst staat.

    Meer nog, ik zie dat het op dit moment (zaterdagnamiddag) _verdwenen_ is uit onze lijst!

    Hebt gij dan ons videootje gestolen, gij snoodaard?? (grapje!)

    Het is mij een raadsel Luis, maar ik vermoed dat er bij Vodpod gewoon iets fout is gedaan waardoor die video in de verkeerde pod is terecht gekomen.

    Ik heb het videootje alvast terug in mijn pod gezet – je kan het er altijd bij jou uitgooien als je wil – met dat videootje heb ik eigenlijk weinig uitstaans, zoals je in bovenstaande post kan lezen.

  3. luisindepels zegt:

    Raar toch wel? soit ik laat video staan hoor zo zien mijn bezoekers ook waar ik voor sta. Soit er zijn er al 5 die gekenen hebben. dus goe bezig hé.

    en no hard feelings hoor. maar post in vervolg u vodpod in uw vodpod 😉

  4. Pingback: Rode Driehoek revisited « Om ter saaist

  5. Björn Siffer zegt:

    Waar heb jij het in godsnaam over? Da’s toch een goeie site?

Geef een reactie

