Jan Verroken. Geboren 1917. Blogt

Ongelooflijk. Mijn geschiedenisleraar vertelde al over hem, bijna 20 jaar geleden. Met een mengeling van “ocharme, de man is maar voor één ding bekend” en sympathie (want ja, mijn geschiedenisleraar was een Flamingant – en Verroken was een streekgenoot).

Deze man, die in 1968 de regering Van den Boeynants liet vallen over de Leuvense kwestie (maar blijkbaar te vroeg geboren is voor een eigen Wikipedia entry), heeft een blog.

Jawel. Zelfs een 90-jarige “kan zijn stem laten horen” (zoals dat zo modieus heet).

Heel bevreemdend, alsof je op een wormgat staat te kijken.

En (ik weet het, het is ongepast – maar ik kan het niet laten), zou een 90-jarige eraan denken om het wachtwoord van zijn blog in zijn testament te zetten? Een erfgenaam belast hebben met de taak van een afsluitende posting.?

Ik bedoel – een 90-jarige zal daar toch wel meer mee bezig zijn dan de 20’ers en 30’ers die er niet aan denken dat ook zij op elk moment ook onder de tram kunnen terechtkomen?

(Via. Foto gevonden bij iemand die blijkbaar op zijn eentje een “nieuwe encylopedie van de Vlaamse beweging” aan het schrijven is)

Dit bericht werd geplaatst in 1968, anachronisme, CVP, Egmont, flaminganten, flamingantisme, geschiedenis, Jan Verroken, Leuven Vlaams, Leuvense kwestie, P, regering Van den Boeynants, Ronsse, seniorennet, Van den Boeynants, Vlaamse Beweging. Bookmark de permalink .

5 reacties op Jan Verroken. Geboren 1917. Blogt

  1. webmaster zegt:

    Je schrijft dat Jan Verroken geen entry heeft in Wikipedia. Daar is ondertussen verandering in gekomen. 😉

  2. Backaert Michel zegt:

    Waarde Heer Jan Verroken,

    Ik heb in het verleden heel veel van u geleerd. Ik genoot ook van uw intervew op VRT.Daarom hoop ik dat u mijn analyse eens kon aandachtig lezen en mij kort kon vertellen indien ik wat verkeerd zie. Het is gebaseerd op mijn rijke persoonlijke ervaring als Brusselaar van bijna 74 jaar.
    Vanuit Spanje waar ik nu reeds meer dan 35 woon, wil ik u vragen even te clicken op http://www.bloggen.be/michel1937 en nadien op Michel Backaert.
    Verder links boven in de inhoud van het blog op;” Waar ligt het probleem van België. Positief denken.”
    Lees a.u.b. tot de conclusie op het einde!
    Ik wens u goede gezondheid en verder alles Gute.

    Salutem dico vobis plurimam.

    Michel

Geef een reactie

