Ik wil geen vriendjes! (Toch niet op Looknmeet)

Krijg je ze ook, dit soort mails? En dan nog wel minstens ééns per maand?

Van die vriend Bart-Jan, ex-klasgenootje Marieke of vage kennis Amir? Die blijkbaar allemaal vinden dat jij er ook bij hoort, bij die gelukige hippe mensen-met-gigantische-vriendenlijsten op Looknmeet?

Wel, lieve Bart-Jan, Marieke en Amir, ik wil jullie vriendschap wel, maar ik hoef die site niet! Als ik met videootjes wil spelen, doe ik dat op Youtube, als ik wil bloggen, doe ik dat (o.a.) hier, als ik jullie een berichtje wil sturen, doe ik dat per ouderwetse e-mail, of desnoods msn of Googletalk of Skype.

So please, haal mijn email weg uit de lijst die jullie hebben doorgegeven, want die kerels van Looknmeet vertikken het om een “val-me-niet-meer-lastig-nu-niet-en-nooit-meer” linkje aan te maken. Niet in de mails die ze sturen, niet op de site als je doorklikt om jullie “vriendschap te accepteren”.

Zou het toeval zijn dat hun privacy-linkje onderaan een “file not found” geeft?

Dus, beste Bart-Jan, Marieke en Amir: er zit me niks anders op: elke mail die ik van jullie via Looknmeet krijg markeer ik als SPAM. En als, mét mij, genoeg mensen dat nog doen, dan raakt geen van die ongevraagde vriendschapsmails nog door de filters van Gmail, Hotmail, LiveMail of Yahoo of welke provider je ook gebruikt… en is meteen het probleem opgelost.

Dit bericht werd geplaatst in email, emails, lnm, lnm.eu, looknmeet, opt-out, P, profiel, profielensite, spam, vriendschap. Bookmark de permalink .

9 reacties op Ik wil geen vriendjes! (Toch niet op Looknmeet)

  1. LNM is zo web 1.0 en hun pogingen om web 2.0 te worden komen inderdaad rijkelijk laat en zijn weinig overtuigend.

  2. Sir Robin zegt:

    Bovendien worden die vriendschapsuitnodigingen verstuurd zonder dat je als gebruiker de opdracht geeft om die te sturen. Althans, dat is toch de indruk die ik heb nadat ik me had laten vangen om zo’n account aan te maken.

  3. Peter zegt:

    Ja ik heb zelf al eens naar de verantwoordelijke (lees baas gebeld op zijn gsm) ja heb zijn nr gevonden op internet
    waarom gaan we ons allen eens niet “handmatig” uitschrijven op zijn kantoor ?
    ik stel voor a.s. zaterdag in Gent

  4. pieterr zegt:

    volgens mij ga je zaterdag voor een gesloten deur staan daar in Gent 🙂

  5. eegh zegt:

    de privacy link doet et wel

    http://www.lnmmedia.eu/lnm/

  6. pieterr zegt:

    Dat zou dan tijd worden… we zijn een half jaar verder.

  7. GVV zegt:

    Ik zou erg opletten met bedrijfjes die gelinkt zijn aan Xxxxxxxxx Xxxxxx, zoals (het ondertussen over de kop gegane) After The Hype, LNMMedia, Lexor Ventures, … Eigenaar van onder andere LookNMeet, Datik, GayId, Biztribe, ….

    Een eenvoudige zoektocht op het internet levert een schat aan informatie op.

    Deze man wordt in verband gebracht met een heel aantal gevallen van privacy inbreuken. Zo zou ie ooit alle adressen gestolen hebben van de “white pages” van AdValvas om in z’n “Mercator” project te gebruiken. Ook heeft ie toen Datik failliet ging al z’n leden zonder verwittiging doorgesluisd naar LookNMeet. Op z’n GayId site kunnen mensen een “gratis” Silver Account aanvragen op voorwaarde dat ze de login name en het paswoord van hun Hotmail e-mail adres opgeven. De site spamt dan alle contactpersonen van dit adres met de vraag om lid te worden.

    Last but not least zouden er meerdere gevallen zijn van ongewenste (betaal) SMSjes naar hun leden, zelfs als zij die niet gevraagd hadden. Het e-mail adres dat deze SMSjes stop zet zou volgens verschillende mensen niet werken (bounced mail), …

  8. pieterr zegt:

    Hoi GVV,

    Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb de naam van de bewuste zaakvoerder uit je reactie veranderd in X-jes.

    Iedereen die het internetwereldje een beetje kent weet wel over wie het gaat ;-), en voor andere mensen heeft het geen belang.

    Op die manier is X alvast niet Googlebaar bij ons, iedereen moet de mogelijkheid krijgen te werken aan zijn reputatie en niet tot in de eeuwigheid achtervolgd blijven door slechte googleresultaten…

  9. GVV zegt:

    Mja, ik ga er geen zaak van maken dat je de naam in X hebt veranderd hoor.

    Ik sta trouwens volledig achter de redenering dat iedereen recht heeft op een tweede kans. Maar zelfs na deze 894ste kans is er bij X nog altijd niets van verbetering te zien. De spookbedrijfjes blijven zich gewoon opstapelen …

Geef een reactie

