The medium is the message

Op 22 november kiezen de Nederlanders een nieuw parlement. De eerste verkiezingsspotjes verschijnen op TV (en op YouTube). Hierbij alvast twee uitersten: LPF en GroenLinks. Niet alleen politiek, maar ook qua marketing mijlenver uiteen.

De LPF heeft kennelijk weinig vertrouwen in de eigen kracht van nieuwe lijsttrekker Olaf Stuger (Olaf wie? Precies!) en laat onder trompetgeschal een opgewarmd lijk neerdalen op het Binnenhof om premier te worden. Let op de openingszin, de sigaar, en het iets te opzichtige overhemd… Lekker plat, maar misschien toch té plat zelfs voor de eigen doelgroep:

Dan GroenLinks. Dat ging een lijstverbinding aan met de SP en wil regeren met de ChristenUnie. Hun kans op mijn stem zijn ze daarmee al weer kwijt. Maar dat spotje: wow! daarmee brengen ze me toch weer aan het twijfelen…:

Ondertussen stevenen we natuurlijk gewoon af op het kabinet Balkenende IV. Een angstaanjagende, maar helaas steeds reëler gedachte…

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in campagne, fortuyn, groen, GroenLinks, H, Holland, ironie, linkse kerk, LPF, marketing, medium, medium is the message, Nederland, Nederlanders, Nederlands, parlement, pim, politiek, populisme, rechts, spotje, spotjes, verkiezingen, verkiezingsspotje, verkiezingsspotjes, Youtube. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s