Met de laptop bij de dokter

Wat er dan aan de laptop scheelde? Niks!

Het zit zo: ik had op reis een lelijke beet opgelopen, een rooie vlek die groter werd en een rode kring maakte op mijn arm.

“Een tekenbeet“, zei mijn reisgenoot!
“Pas op, straks de ziekte van Lyme!” voegde hij er dreigend aan toe. “Treedt op maanden na de beet, en je kan er zenuwziek van worden!”

Dus ik moest naar de dokter, voor een penicillinekuur. Alleen… nu, anderhalve week later, was de vlek verdwenen. Vanavond had ik zelfs al moeite me te herinneren waar de plek ooit gezeten had.

Dus werd het vanavond een consult op de laptop. In de wachtkamer foto teruggezocht waarmee we de beet gedocumenteerd hadden, contrast zitten aanscherpen met Fireworks, en me met de dokter over het scherm gebogen.

Maar ik moest me niet ongerust maken. Want zo’n infectie treedt pas op als het beestje uren of dagen blijft zitten. En dat beestje had ik echt wel moeten zien zitten, want het is normaal gezien zo hardnekkig dat je het moet uit vriezen of snijden. Behandelen had pas zin als ik over een paar weken me koortsig zou voelen. En te oordelen aan de foto, eerder een flinke insektenbeet dan een teek.

Laptopconsult daarmee afgesloten. Geen idee of het was omdat hij zijn handen niet had hoeven vuil te maken, of hij het zelf een surrealistische situatie vond, maar ik kon weg zonder te betalen! Komende winter geluidsopnamen maken van mijn nies- en rochelbuien en ze doormailen voor een voorschriftje?

Dit bericht werd geplaatst in dokter, laptop, P, teek, teken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

