Hoe jong of oud klinkt een voornaam?

Toen ik mijn lief voor het eerst tegenkwam, was mijn eerste reflex bij zijn voornaam: hey, die naam klinkt “oud”. En nu kan ik ook aantonen waarom: de historiek van zijn voornaam bij Wegener België.

Historiek voornaam Hidh

Zijn naam was hier populair lang voor hij geboren werd… Dus de meeste van zijn naamgenoten die ik kan zijn gemiddeld zo’n 20 jaar ouder. “Weer een cultuurverschil”, beweert hij. Helaas niet te staven, want een dergelijke tool hebben ze bij Wegener Nederland nog niet staan. Mijn eigen naam was weliswaar een trendvolger, maar toch iets meer “contemporain” zo blijkt:

Historiek voornaam Pieterr

Dit bericht werd geplaatst in België, cultuurverschil, frekwentie, naam, Nederland, P, voornaam, voornamen, Wegener. Bookmark de permalink .

3 reacties op Hoe jong of oud klinkt een voornaam?

  1. Ecce Homo zegt:

    Waar bij Wegener BE vind ik het?

  2. pieterr zegt:

    Hmm…. “niet meer” is het antwoord.
    Site vernieuwd en deze publiekstrekker in de vuilnisbak gegooid blijkbaar…

  3. Ecce Homo zegt:

    Duizend bomen en bananan! 😦

Geef een reactie

