Schandaal bij het Vlaams Belang

Uit De Standaard: Guido Tastenhoye, kamerlid voor Vlaams Belang, heeft gelobbyd bij de burgemeester van Schoten om een gezin uit Kazachstan te laten regulariseren.

,,Dit is een privé-zaak, met mijn rol als politicus heeft dit niets te maken. U hebt daar geen zaken mee”, zei hij. Na enig aandringen benadrukte hij dat de ouders Nederlands spreken en het kind school loopt. ,,Ze zijn me op mijn dienstbetoon komen vinden. Ze verblijven al zes jaar in België. Het gaat niet om illegalen, hun procedure loopt nog steeds.”

Filip Dewinter spreekt van een ,,inschattingsfout”

,,Ook ik heb al mensen op mijn dienstbetoon gekregen. Geloof me, als ze kinderen meebrengen, is het moeilijk om neen te zeggen. Ik ga dit Tastenhoye niet aanrekenen. Maar het is niet voor herhaling vatbaar.”

Dit bericht werd geplaatst in De Standaard, P, Standaard, VB, Vlaams Belang, Vlaams Blok. Bookmark de permalink .

Een reactie op Schandaal bij het Vlaams Belang

  1. hidh zegt:

    Het VB begint al een echte mainstream-partij te worden.

Geef een reactie

